Blog Asociación Amigos de Francisco Carballo

PERIKO SOLABARRÍA

Francisco Carballo estivera no País Vasco (Bilbao) en 1953, nunhas xornadas de misión relixiosa. Fora o primeiro contacto. Logo regresou en 1958 a Barakaldo. Alí permaneceu até 1965. No libro de Conversas comentábanos: “Detectábanse xa reivindicacións nacionalistas, a ETA de TXillardegi de 1958 tiña moitos letreiros por alí, pero non había ningún aspecto violento. Iso foi de 1965 en adiante. Tiña tintes culturais e xa chegaban mensaxes. A min fóronme ver algúns dicindo: vostedes galegos non son maketos, son celtas. Maketos chamábanlle alí aos que non eran vascos (...). Empezaban a traballar pola recuperación do euskera.

155qv0h.jpg

Naqueles tempos puxémonos en contacto coa parroquia que estaba ao lado (Santa Teresa). No Barakaldo vello había un clero moi obreirista e nunha parroquia nova que fixeran pegada ao noso colexio, a ónde iamos á misa, estaba Periko Solabarría (1930-2015). Era un vicario parroquial radical, obreirista e nacionalista. Levaba unha vida durísima: vivía nun soto, malcomía, traballaba de albanel e tiña consolo na miña casa. Viña onda nós, bañábase, comía, xogaba ao fútbol e tiña unha confianza connosco absoluta. Falaba e daba clases de euskera a pequenos grupos. Xa estaban montando os alicerces das ikastolas. Ía todo moi remansado e moi en plan cultural. Non había nin remota referencia a ningún tipo de violencia” (Conversas, 2002).

No capítulo dedicado á conciencia de País, introducimos que o BNG se definiu, nos seus principios fundacionais de 1982, como pacifista, antimilitarista e antiimperialista. Tamén lle comentabamos que o antiterrorismo estaba a causar estragos nas liberdades de pensamento e expresión, mesmo demonizando aos nacionalismos periféricos. Logo preguntámoslle: "¿Fíxolle ETA dano ao nacionalismo galego?: ETA naceu no 1958 como un fenómeno de reivindicación cultural, como outros colectivos en Europa e na península. Pero o uso da violencia é negativo para todos os nacionalismos. Hai que distinguir moito o que é a loita activa non violenta (Gandhi), ou as loitas activas de rebelión como a Intifada palestina e a violencia asasina, que é danosa e ilexítima. Os atentados de morte son terrorismo; nunca é lícito dar morte. A pena de morte é inmoral sempre” (Conversas, 2002).

 (Fotos da homenaxe póstuma a Periko Solabarría en Barakaldo. Na segunda imaxe, a parroquia de Santa Teresa de Barakaldo na que exerceu o seu maxisterio pastoral o cura obreiro, logo líder abertzale, deputado de Herri Batasuna nas Cortes do Estado e no Parlamento Vasco, concelleiro en Barakaldo e xunteiro das Xuntas Xerais de Biskaia...). (Fonte: www.nodo50.org).

Comentarios

No hay ningún comentario

Añadir un Comentario: